diumenge, 23 de febrer del 2014

Galetes de pasta de full i maduixa


Holaaaaaa!!!

Avui us porto una recepta que vaig fer fa uns dies, no és gens complicada, sinó tot el contrari, és d'aquelles que podem fer quan tenim algu a casa, i no tenim res i volem quedar bé, a tots ens passa, però abans de que ho provin els altres, és important que ho fem primer!

Aquestes galetetes de pasta de full van quedar molt bé, una mica sossines però molt bones, tot i que vaig tenir alguns despistes, però és que les presses no són bones per ningú! Quantes vegades ens han dit que no cuinem amb pressa??? Doncs jo segueixo sense aprendre'n!

Doncs bé, la recepta, anem per feina!

GALETES DE PASTA DE FULL I MADUIXA

Ingredients:

- 1 làmina de pasta de full
- 10 maduixes
- 2 cullaradetes de sucre
- 1 rovell d'ou

Preparació:

1. Obrim el paquet de pasta de full i estenem la làmina perquè reposi fora del plàstic.
2. Agafem un cassó i engegem el foc, tirem les maduixes i les dues cullerades de sucre (no és necessari que el cassó estigui calent!)
3. Anem barrejant les maduixes perquè  es vagin tornant com una mermelada, llavors dependrà de nosaltres de si ens agraden les maduixes més senceres o més triturades.


4. Ara si, preescalfem el forn a 180ºC.
5. Agafem la làmina de pasta de full i comencem a marcar i tallar les galetes, les podem fer rodones, o de qualsevol manera, jo les he fet rodones, perquè les flameres m'anaven perfectes per la mida que les volia, així que m'ha anat més que bé. 
Hem de tenir en compte que cada galeta haurà de tenir dues peces, la de sota que és de suport i la de sobre per tapar-ho.


6. Un cop ja tenim totes les galetes marcades, agafem un motlle d'aquest que utilitzem per fer galetes amb forma i anem marcant la part de dalt de la galeta, deixant-hi un foradet el mig. 
Per tant, si volem tenir 6 galetes, haurem de tenir 12 làminetes marcades i tallades, i només 6 de foradades amb el motlle!
7. Val! Un cop tenim totes les laminetes fetes i tallades, afegim la mermelada de maduixa amb una cullareta, procurant que n'hi hagi força (ho dic, perquè jo aparentment n'hi vaig posar molt, però vaig descobrir que encara era poc, perquè han quedat sossines!), i un cop ja tenim la lamineta plena, agafem una maduixa i la tallem a làmines, i en posem una per sobre la mermelada, de tal maenra que quan anem a tapar amb la lamineta ens quedi el foradet amb la làmina de la maduixa i així quedi bonic (jo em vaig saltar aquest pas, punyetera pressa d'acabar les coses!), agafem la lamineta foradada i ho tapem.
8. Amb una forquilla, anem segellant totes les galetes perquè no s'escapi la mermelada. És important no saltar-se aquest pas!!


9. Un cop ho tenim tot segellat, agafem el rovell d'ou i el batem. Seguidament, afafem un pinzell de cuina i l'anem sucant a l'ou i pintant cada galeta. Això farà que les galetes ens quedin brillants i més saboroses. I com és evident, també em vaig deixar aquest!
10. Les portem a la plata de forn, amb un paper apta per al forn, i les hi deixem uns 25 minuts aproximadament, serà diferent segons el forn que tenim, però quan es vegin que comencen a daurar-se, ja les podem treure!


I és que són tan bones!, ara això si!, hem de procurar tenir-les tapades, perquè la pasta de full s'estova molt i molt ràpid!
I bé, podeu veure què n'he fet jo de la pasta que em sobrava dels foradets, n'he fet galetes amb xocolata a dins, que van marxar igual o més ràpid!

Bé doncs, fins aquí la recepteta d'avui, senzilla però boníssima!!!
Espero que us agradi tan com a mi!

Doneu-li gust a la vida!

Cap comentari:

Publica un comentari a l'entrada